شارژ کپسول گاز CO2

شارژکپسول گاز CO2

شارژ کپسول گاز CO2 یکی از مواردی می باشد که بر اساس تکنولوژی پیشرفت کرده و شما پس از مصرف گاز CO2 می توانید به سادگی آنرا در مراکز مختلف شارژ نماید. گاز CO2 در صنایع مختلف استفاده می شود درحالیکه شاید برای شما جالب باشد که هر روز مقدار زیادی از گاز کربن دی اکسید را در هوا پخش می کنیم. بهتر است با مزایا و کاربرد آن در صنایع مختلف بیشتر آشنا شوید.

گاز CO2 چیست ؟

گازCO2 در صنایع محتلفی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید این گاز را در صنعت جوشکاری و آتش نشانی و همینطور در آکواریوم ها برای پرورش گیاهان استفاده نمایید.  گاز دی اکسید کربن، بی رنگ و بی بو می باشد و در در گرید ها و خلوص مختلفی تهیه می گردد.

گاز CO2 موجود در این نوع کپسول ها در حالت مایع یا گاز می باشد و شما می توانید در زمینه های مختلفی هر کدام از آنها را استفاده کنید، به عنوان مثال برای خاموش کردن آتش می توانید از کپسول co2 گازی استفاده کنید.

حجم زیادی از دی اکسید کربن تحت فشار زیاد و دمای پایین به حالت مایع و یا حتی گاز در این نوع کپسول ذخیره می شود و شما بر اساس استانداردهای معتبر و بر اساس نوع نیاز خود، آن را خریداری می کنید.

کاربرد های گاز CO2

گاز co2 دارای انواع مختلفی است که یکی از آنها در زمینه خوراکی می باشد. گازی که در این کپسول CO2 خوراکی  وجود دارد، خوراکی بی رنگ، بی بو، غیر سمی و غیر قابل اشتعال می باشد و حدود یک و نیم برابر سنگین‌تر از هوا است. این نوع گاز بیشتر در صنایع تولید مواد غذایی به عنوان گاز در نوشیدنی ها و خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شارژ کپسول CO2 خوراکی در مراکزی که به فروش این کپسول ها می پردازند نیز انجام می گیرد. بهتر است بدانید این نوع گاز ها کاربردهای بسیار زیادی دارند که بیشتر در صنعت نوشابه های گازدار و یا دوغ و آب آشامیدنی گازدار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در زمینه های پزشکی و گاهی اوقات در بعضی از صنایع از دمای پایین ان به عنوان خنک کننده استفاده می شود.

از دیگر کاربرد های گاز CO2 می توان به صنایع جوشکاری و آتش نشانی نیز اشاره نمود که در آتش نشانی، از کپسول آتش نشانی CO2 برای اطفای حریق آتش سوزی الکتریسیته استفاده می شود. همچنین شارژ کپسول آتش نشانی در انواع مختلفی صورت می پذیرد که در قسمت ویژه ای به آن پرداخته ایم.

شارژ کپسول CO2 جوشکاری

شارژ کپسول CO2 جوشکاری در انواع سایز ها صورت می پذیرد. برای مصارف جوشکاری بیشتر از کپسول های 10لیتری و 40 لیتری استفاده می شود. به دلیل نوع مصرف گاز Co2 در جوشکاری ، معمولا در شارژ گاز CO2 جوشکاری از گازی با گرید پایین استفاده می شود در نتیجه قیمت شارژ کپسول گاز CO2 جوشکاری بسیار مناسب تر از بقیه کاربرد های آن می باشد.

شارژ کپسول CO2 آکواریوم

یکی از بیشترین مصارف گاز CO2 در نگهداری آکواریوم می باشد. زیرا آکواریوم ها علاوه بر گاز اکسیژن، به گاز CO2 نیز در جهت رشد گیاهان موجود در آکواریوم نیاز دارند. پرورش گیاهان آکواریومی بسیار حساس می باشد که به دلیل وجود سوپاپ اطمینان بر روی شیر کپسول های CO2 این امکان میسر گردیده که علاوخ بر پرورش این گیاهان، سلامت جانداران در آکواریوم نیز تأمین گردد. در نتیجه شارژ کپسول CO2 آکواریوم از مواردی می باشد که برای تمامی افرادی که آکواریوم دارند نیازی اساسی قلمداد می شود که این افراد به صورت مستمر در کنار شارژ کپسول اکسیژن ، از شارژ کپسول CO2 برای آکواریوم خود نیازمند هستند.

شارژ کپسول CO2 خوراکی

شارژ کپسول CO2 خوراکی در انواع سایز های کپسول ها صورت می پذیرد. اما به دلیل اینکه بیشتر گاز CO2 در نوشابه و در کارخانجات و مراکز تولید نوشابه استفاده میگردد، از کپسول های بزرگ 40 لیتری CO2 استفاده می گردد. همچنین از گاز CO2 خوراکی در گلخانه ها برای رشد گیاهان گلخانه ای نیز استفاده می گردد. همچنین این نکته حائز اهمیت می باشد که خلوص و گرید گاز CO2 خوراکی به نسبت بقیه کاربرد های CO2 بیشتر می باشد و متعاقبا قیمت شارژ کپسول CO2 خوراکی اندکی گران تر می باشد.

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید