مدت زمان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

مدت زمان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

یکی از مهم ترین موضوعاتی که شما در هنگام خرید و تهیه دستگاه اکسیژن ساز باید توجه کنید، این است که مدت زمان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز به چه میزان می باشد که این دستگاه با توجه به نوع بیماری و میزان اکسیژن مورد نیاز فرد و توصیه‌های پزشک تعیین می شود.

وقتی افراد از این دستگاه برای تامین اکسیژن خود استفاده می کنند، باید میزان و مدت استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای آنها مشخص باشد، چون اگر از این دستگاه به صورت طولانی مدت استفاده کنند عارضه هایی مانند مسمومیت با اکسیژن و خشکی ریه و تنفسی به سراغشان می اید.

افراد از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنند تا بتوانند مشکلات تنفسی خود را برطرف کنند، پس قبل از هر چیزی باید با نحوه استفاده آن و مدت زمانی که باید از آن استفاده کنند آشنا شوند.

مدت استفاده از دستگاه اکسیژن ساز ۵ لیتری حداکثر ۱۵ روز و دستگاه هایی که دارای حجم ۵ لیتری هستند برای بیمارانی که مداوم و ۲۴ ساعت از آن استفاده می کنند، ۱۰ ساعت می باشد.

ظرفیت دستگاه اکسیژن ساز چقدر است؟

انواع دستگاه اکسیژن ساز وجود دارد که هر کدام از آنها مدت زمان و ظرفیت اکسیژن شان با یکدیگر متفاوت می باشد. دستگاه اکسیژن ساز در حجم های سه، پنج، هشت و ده و لیتری تولید شده که هر کدام از آنها برای افرادی که دارای مشکلات تنفسی مختلف و آسم شدید هستند، مناسب است، به عنوان مثال افرادی که دچار مشکل تنفسی و ریه هستند، از دستگاه اکسیژن سازی که دارای ظرفیت های ۳ و ۵ لیتری است استفاده می کنند.

ظرفیت دستگاه اکسیژن ساز به عوامل مختلفی بستگی دارد به عنوان مثال کسانی که دچار بیماری های حاد ریوی و سرطانی هستند قطعاً از دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت های بسیار بالا استفاده می‌کنند تا بتوانند مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده کنند و از نظر اکسیژن دچار کمبود نشوند.

دریافت مشاوره رایگان ، تعمیر دستگاه اکسیژن ساز و زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

روش استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

وقتی شما از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنید، باید روش استفاده کردن آن را نیز بدانید، چون هر کالایی برای استفاده کردن دارای اصول و قواعدی است که در زیر به نحوه استفاده از دستگاه اکسیژن ساز می پردازیم.

وقتی شما هزینه ای را بابت خرید دستگاه اکسیژن ساز صرف می کنید، حتما باید از مراکزی که دستگاه را خریداری می کنید روش استفاده کردن دستگاه را بپرسید و یا می توانید از سایت ها و یا افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند، کمک بگیرید.

روش استفاده کردن از این دستگاه بسیار آسان است و فقط کافیست شما ماسک را روی بینی و دهان خود قرار دهید و بعد از آن فلکه ای که روی این دستگاه اکسیژن قرار گرفته را به میزان دلخواه باز کنید و می توانید میزان اکسیژن را در مانومتر مشاهده کنید.

ممکن است افرادی که سن بالایی دارند و یا دچار لرزش دست هستند، به راحتی نتوانند فلکه این دستگاه را بچرخانند و باعث می شود اکسیژن به ریه های آنها وارد نشود، پس افراد باید از دستگاه اکسیژن ساز اتوماتیک استفاده کنند تا به راحتی بتوانند از این محصول پرکاربرد و مجهز بهره ببرند.

اگر شما روش استفاده از این محصول را بدانید و به صورت اصولی از آن استفاده کنید، قطعا می توانید نتیجه مثبتی را کسب کنید و همچنین در مدت های طولانی می توانید از این دستگاه بهره ببرید، به شرط اینکه نحوه استفاده آن را بدانید و هر ماه یک بار آن را تمیز کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

شما باید در هنگام استفاده کردن از کپسول اکسیژن ساز به نکاتی که در زیر می پردازیم توجه کنید.

  • خلوص اکسیژن خروجی از دستگاه اکسیژن‌ ساز بین 90 تا 95 درصد است، پس در هنگام استفاده این خلوص را در نظر بگیرید.
  • اگر دستگاه روشن باشد و وسیله مسیر خروجی به بیمار وصل نباشد، اکسیژنی به فضای داخل اتاق اضافه نمی شود.
  • دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز خانگی با برق کار می‌کنند و هیچگونه باتری یا سیلندر ذخیره سازی‌ ندارند و بعد از قطع شدن برق از کار می افتند.
  • –         این دستگاه‌ها دارای دو نوع فیلتر هستند که یک نوع فیلتر اسفنجی یا ابر صنعتی قابل شستشو است که باید قبل از مصرف کردن هفته ای یک بار ان را شستشو دهید و نوع دوم فیلتر از جنس کاغذ مخصوص است که باید هر شش ماه یکبار تعویض شود.
  • دستگاه اکسیژن ساز را در حالت روشن جابجا نکنید و ان را به بغل نخوابانید، چون باعث خرابی و هدر رفتن اکسیژن می شود.

دریافت مشاوره رایگان و اجاره دستگاه اکسیژن ساز

چند نکته برای بیمارانی که از دستگاه اکسیژن ساز برای بیمار خود استفاده میکنند

  • سعی کنید حتی الامکان دستگاه را چند ساعتی در طول روز خاموش کنید تا استراحت کند.
  • اگر در ساعاتی که برای استراحت دستگاه اکسیژن ساز در نظر گرفته اید ، بیمار نیاز به اکسیژن داشت ، بهترین گزینه برای پوشش دادن این زمان کپسول های اکسیژن هستند.
  • دستگاه های اکسیژن ساز نسبت به کپسول های اکسیژن از خلوص و فشار خروجی اکسیژن کمتری برخوردار می‌باشند.
  • برای مواقع قطعی برق حتما برای خانه کپسول اکسیژن پر در نظر داشته باشید.

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید