تست هیدرواستاتیک کپسول اکسیژن

تست هیدرواستاتیک کپسول اکسیژن

در این مقاله می‌خواهیم درمورد تست هیدرواستاتیک کپسول ها از جمله کپسول اکسیژن صحبت کنیم.

تست هیدرواستاتیک کپسول اکسیژن چیست؟

به مرور زمان بعد از استفاده و مصرف کپسول ها ، بدنه آنها کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند و از داخل دچار خستگی و خوردگی می‌شوند و در نتیجه دیگر آستانه تحمل فشار اولیه را نخواهند داشت. برای اینکه مطمئن شویم سیلندر ، فشار مورد نظر ما را تحمل می‌کند از مفهومی به نام تست هیدرواستاتیک در صنعت استفاده میکنیم. بدین صورت که کپسول را به محل هایی که ابزار تست هیدرواستاتیک دارند برده تا این کار را انجام دهند. کپسول گاز هایی نظیر اکسیژن ، ازت ، N2O و غیره نیز باید پس از مدتی مشخص این تست را پشت سر بگذارند.

چه کپسول هایی را باید تست هیدرواستاتیک کرد؟

تمامی کپسول ها از جمله کپسول‌های آلومینیومی ، کپسول‌های کامپوزیت ، کپسول‌های جوشی استیلن ، کپسول‌های فولادی و … همگی نیازمند تست هیدرواستاتیک هستند. توضیحات جزئی و مورد به مورد راجع به این تست زمان بر و حوصله سر بر می‌باشد ، فقط به صورت موردی به بخشی از مراحل این تست میپردازیم.

تست هیدرواستاتیک کپسول اکسیژن چگونه انجام می‌شود؟

ابتدای امر ، وضعیت فیزیکی داخل و خارج کپسول را به صورت چشمی مورد بررسی قرار می‌دهند سپس وضعیت گلویی کپسول و همچنین شیر آن را چک می‌کنند و در آخر توسط دستگاه مربوطه ، تست هیدرواستاتیک را انجام می‌دهند.

در آخر لازم به ذکر است ، فروشگاه اکسیژن امیر تست کپسول های قدیمی و تاریخ گذشته کاربران کپسول را انجام می‌دهد و سالیان سال است در این امر فعالیت می‌کند. همچنین در صورت نیاز میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه اکسیژن امیر مراجعه کرده و در این خصوص با همکاران ما مشورت نمایید.
تست هیدرواستاتیک در صنعت بسیار مهم می‌باشد زیرا بسیاری از کارخانه ها و همچنین مراکز شارژ گاز ، از شارژ سیلندر های تاریخ گذشته بدون تست امتناع می‌کنند و حتی گاهی اوقات اقدام به «برش » یا «از رده خارج کردن» سیلندر ها می‌کنند.

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید