کپسول آتش نشانی مناسب بیمارستان

انواع کپسول آتش نشانی در بیمارستان

کپسول های آتش نشانی نسبت به انواع سیستم اطفاء حریق از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. معمولا مردم کپسول آتش نشانی را به شکل یک استوانه ی بلند قرمز می شناسند که معمولا در بغل یا روی در نصب شده اند. جالب است که بدانید هر کدام از این کپسول های آتش نشانی با توجه به رنگ و طرح آن کارایی هایشان هم تغییر می کند.

اما نکته ی بسیار مهم این است که باید بدانید که کدام کپسول به کار شما می آید مثلا در یک بیمارستان آتش سوزی الکتریکی رخ دهد شما نمی توانید با یک کپسول آبی (آب و گاز) آن را خاموش کنید اما دقت کنید که کنار تمام کپسول های آتش نشانی یک راهنمای استفاده از آن چسبانده شده که در صورتی که فرد طریقه استفاده از آن را نمیدانست می تواند آن را مطالعه کند.

پس نتیجه می گیریم که در تمام قسمت های بیمارستان کپسول های مخصوص به آن قسمت را باید قرار دهند.

انواع کپسول های آتش نشانی مورد استفاده در بیمارستان ها

1.کپسول آتش نشانی آب و گاز : این کپسول برای خاموش کردن آتش جامدات مشتعل استفاده می شود و با فشار مخلوط آب و گازی خود ، آتش چوب و کاغذ و بقیه مواد جامد بیمارستانی را خاموش می‌کند.

2.کپسول آتش نشانی پودری: کپسول آتش نشانی پودری را به نام کپسول چند منظوره نیز می‌شناسند به دلیل این که بیشتر انواع آتش ها نیز لوازم الکتریکی، چوب، کاغذ، نفت و بنزین را خاموش می کند به همین دلیل است که بسیار در بین مردم محبوب بوده و از این کپسول بیشتر در بیمارستان ها استفاده می کنند.

 3 کپسول آتش نشانی CO2 : کپسول آتش نشانی CO2 معمولا در اتاق های سرور بیمارستان ها استفاده می کنند و برای آتش گرفتگی های وسایل الکتریکی و همینطور جامدات مناسب است. این خاموش کننده پس از اطفای حریق هیچ اثری از خود به جای نمی گذارد.

4. کپسول آتش نشانی فوم: ماشه این کپسول را وقتی فشار می دهید کف بسیار زیادی از آن خارج می شود همین امر باعث می شود تا کف زیادی روی آن اشتعاد قرار بگیرد و اکسیژن به آن نرسد و باعث آتش سوزی بیشتر نشود.این کپسول رد زیادی از خود به جای می گذارد به همین دلیل باید پاک شود

5 کپسول آتش نشانی مواد شیمیایی خیس: از این نوع کپسول ها بیشتر در آشپزخانه ی بیمارستان ها استفاده می شود و طریقه ی آن هم به این شکل است که یک توده ی غبار از آن بیرون می آید و روی اشتعال قرار می گیرد.

برای خرید کپسول آتش نشانی باید به چه مواردی دقت کنیم؟

برای خریدن کپسول آتش نشانی باید به نکاتی دقت کنید که این کپسول را برای چه مکانی می خواهید زیرا آتش ها با هم متفاوت است به همین دلیل باید کپسول مربوط به خود آتش را استفاده کنید مثلا اگر در جایی کاغذ یا چوب آتش بگیرد باید از کپسولی که مربوط به این دسته از آتش ها است استفاده کنید.

نکته ی دومی که باید به آن دقت کنید این است که تشخیص دهید اگر این مکان آتش بگیرد چه تعداد از این کپسول ها نیاز است تا آتش را مهار کند پس اگر این نکته را دقت نکنید باعث می شود که خسارت جبران ناپذیری به شما وارد شود.

اگر در یک مکانی که می خواهید از این کپسول ها استفاده کنید تعداد نفرات کم است بهتر است تا از کپسول های دوتایی که چرخ دار هستند استفاده کنید که در زمان آتش سوزی بتوانید به راحتی آن را جابه جا کنید.

یکی دیگر از نکته های مهم هنگام خریدن این است که اگر شما یک کاربر عادی هستید می توانید از نوع معمولی این کپسول ها استفاده کنید که کار کردن با آن بسیار آسان است و وقتی که تمام شود شما می توانید به راحتی آن را شارژ کنید و دوباره استفاده کنید.

ویژگی بهترین کپسول آتش نشانی در بیمارستان

همانطور که در قسمت بالا گفته شد این کپسول ها انواع مختلفی دارد یکی از این کپسول ها نوع پودری آن است که بسیار پرکاربرد بوده، این کپسول ها به دلیل جدا بودن بخش های تشکیل دهنده ی آن باعث خنک شدن بسیار زیاد و خفه کردن آتش رقیق کردن اکسیژن در نتیجه خاموش شدن آتش می شود.

یکی دیگر از ویژگی های این کپسول ها این است که سمی نیستند اما به دلیل این که مواد شیمیایی هستند اگر در فضا های بسته استفاده شود باعث التهاب گلو می شود.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای این کپسول ها اشاره کرد این است که طول پرتاب این کپسول ها بسیار زیاد است و هنگام استفاده دیگر احتیاج نیست که فرد نزدیک آتش شود از راه دور می توانید آن را بپاشد قدرت پرتاب این خاموش کنند ها حدود شش متر است.

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال تمامی سفارشات از 14 فروردین انجام می‌شود