تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

تعمیر-دستگاه-اکسیژن-ساز

دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات پزشکی پیشرفته می باشد که برای بیماران اکسیژن با خلوص بالا تولید می کند. اگر فردی به دلیل ابتلا به بیماری‌هایی که باعث کاهش بیش از حد سطح اکسیژن می شوند، نیاز به اکسیژن بیشتری داشته باشد می تواند از این دستگاه استفاده کند که میزان استفاده هر بیمار از این دستگاه را باید پزشک معالج تعیین نماید.

اگر دستگاه اکسیژن ساز بر اثر عوامل مختلفی دچار آسیب شده باشد، می بایست تعمیرکاران به صورت اساسی به تعمیر دستگاه اکسیژن ساز بپردازند و قطعات مقاوم و محکمی را در این دستگاه قرار دهند تا فرد بیمار در طولانی مدت از آن استفاده نماید. بیمار هایی که میتوانند از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنند، بیماران مبتلا به آسم، سرطان ریه، آنفولانزا و کرونا می باشند.

بیمارانی که قصد خرید این دستگاه را دارند، باید از پزشک خود تاییدیه بگیرند، زیرا استفاده از این دستگاه بدون نسخه پزشک می‌تواند خطرناک باشد و خسارت های جبران ناپذیری را برای فرد داشته باشد. اگر پزشک تشخیص دهد که این دستگاه برای فرد مناسب است اطلاع می‌دهد که حجم دستگاه اکسیژن ساز چقدر باشد و چه مدت فرد بیمار باید از این دستگاه استفاده کند.

بیمارانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، اگر متوجه تغییراتی در تنفس یا سطح اکسیژن خود شدند ،باید با دکتر تماس بگیرند و همچنین اگر بیماران علائمی مانند تب ،سردرد، سرفه و .. دارند باید سطح اکسیژن دستگاه خود را تغییر ندهند و به دستورات پزشک خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجزای دستگاه اکسیژن ساز چیست ؟

تعمیر اکسیژن ساز خانگی امروزه توسط بهترین تعمیرکاران که در سراسر کشور وجود دارند انجام می‌شود و با توجه به اجزای این دستگاه، هزینه تعمیر قسمت‌های مختلف این دستگاه متغیر می باشد که ما در این قسمت می خواهیم به بررسی و شرح اجزای دستگاه اکسیژن ساز بپردازیم و آن را به صورت مختصر برای شما شرح دهیم:

یکی از اجزای مهم این دستگاه مربوط به کمپرسور می باشد که کمپرسور قطعه بسیار مهمی در این دستگاه به شمار می‌رود. سیستم های اکسیژن ساز برای تولید اکسیژن نیاز به یک کمپرسور جهت تغذیه هوای فشرده دارند.

قطعه دیگر این دستگاه فیلتراسیون می‌باشد که به این منظور استفاده می شود که هوای فشرده تولید شده توسط کمپرسور حاوی بخار آب، ذرات ریز غبار، ذرات خورنده، انواع باکتری‌ها و ذرات بسیار ریز روغن می باشد و فیلتر های استفاده شده در این سیستم استانداردهای لازم را جهت ایجاد هوای مدیکال فراهم می کنند.

قطعه بسیار مهم دیگر این دستگاه مربوط به مخزن می باشد که اگر بخواهیم درباره کار مخزن توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که مخزن، هوای فشرده که همان هوای مورد نیاز سیستم می باشد را برای زمان های اوج مصرف ذخیره می کند و باعث کمترین تغییرات در فشار سیستم می شود.

از قطعات بسیار خوب این دستگاه مربوط به درایر می باشد که انواع مختلفی دارد.

دستگاه اکسیژن ساز در منزل
تعمیر دستگاه اکسیژن ساز در منزل

تعمیر انواع دستگاه اکسیژن ساز

انواع دستگاه اکسیژن ساز با توجه به نوع قطعه و قیمت متفاوت می باشد که تعمیرکاران باید با تعمیر انواع دستگاه اکسیژن ساز آشنایی کامل داشته باشند تا هر کدام از این دستگاه ها اگر دچار خرابی شد، بتوانند به بهترین نحو ممکن آن را تعمیر نمایند که ما در این قسمت می خواهیم با چند مورد از انواع این دستگاه آشنا شویم.

اولین مورد مربوط به اکسیژن ساز خانگی یا ثابت می باشد که به این اکسیژن ساز ها، اکسیژن ساز مبله، اکسیژن ساز ایستاده می‌گویند. به دلیل قابل حمل نبودن و وزن بسیار زیادی که نسبت به اکسیژن ساز های دیگر دارند، در منزل، مراکز درمانی، باشگاه های ورزشی و صنعت به صورت ثابت استفاده می‌شود و این نوع از اکسیژن ساز ها به دو صورت پالسی یا متقاطع و مداوم تولید اکسیژن می کنند.

دریافت مشاوره رایگان ، تعمیر دستگاه اکسیژن ساز و تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

اکسیژن ساز دیگر مربوط به نوع پرتابل یا بیمارستانی می باشد که این نوع از اکسیژن ساز ها خارج از منزل در افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، خانه سالمندان و باشگاه های ورزشی به کار گرفته می‌شود. این اکسیژن ساز ها اندازه کوچک تر و وزن کمتری نسبت به نوع ثابت آن دارند که تولید اکسیژن در این دستگاه فقط به صورت پالسی صورت می گیرد.

از مزیت های بسیار خوبی که این نوع از اکسیژن ساز ها دارند، این است که دارای سنسورهایی جهت تشخیص دم و بازدم بیمار می باشند که اکسیژن تولید شده و هنگام بازدم اکسیژن قطع می شود. این دستگاه موجب صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه اکسیژن ساز و همچنین بهبود کیفیت تنفس برای بیمار می شود.

تعمیر کمپرسور دستگاه اکسیژن ساز

کمپرسور یکی از قطعات مهم دستگاه اکسیژن ساز می باشد که اگر دچار خرابی شود، باید هرچه سریع تر تعمیر شود، چون ممکن است که به قطعات دیگر نیز آسیب برساند و دستگاه دچار خرابی شود که یکی از مراکزی که به بهترین صورت به تعمیر کمپرسور دستگاه اکسیژن ساز می پردازد، ابزار اکسیژن امیر یکی از مراکز تعمیر اکسیژن ساز در تهران می باشد.

به دلیل اینکه در شهر تهران تعمیرکاران حرفه ای وجود دارد که به طور کامل با اجزای مختلف این دستگاه آشنایی کاملی دارند، توصیه می شود که اگر کمپرسور با مشکلی مواجه شد آن را برای تعمیر پیش تعمیرکاران حرفه ای شهر تهران ببرید.

تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

تعمیرکار دستگاه اکسیژن ساز باید با تعمیر قطعات مختلف به ویژه تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز آشنایی کامل را داشته باشد، به دلیل اینکه مخزن قطعه بسیار مهمی در این دستگاه می باشد و وظیفه نگهداری و ذخیره اکسیژن دارد و در مواقع لزوم باید از مخزن استفاده کرد، پس درست کردن این قطعه را باید به دست یک تعمیرکار حرفه‌ای سپرد.

تعمیرکار دستگاه اکسیژن ساز با توجه به نوع دستگاه و اندازه مخزن دستگاه باید با روش های پیشرفته و امروزی به تعمیر این مخزن ها بپردازد.

دریافت مشاوره رایگان ، تعمیر دستگاه اکسیژن ساز و تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

نحوه‌ی تعویض فیلتر دستگاه اکسیژن ساز

یکی ازتعمیرات و کارهایی که برای این دستگاه انجام می گیرد، مربوط به تعویض فیلتر این دستگاه می باشد.

در اولین مرحله از شستشو و تعویض فیلتر، باید محل قرارگیری فیلتر را پیدا کنید و آن را خارج کنید که فیلتر معمولا در کنار یا پشت دستگاه قرار می گیرد.

در مرحله دوم شما باید فیلتر را با آب گرم شستشو دهید تا ذرات گرد و غباری که در لابلای این فیلتر وجود دارد، پاک شود و برای شستشوی این فیلتر نیازی به استفاده از صابون نیست، زیرا در هنگام استفاده از صابون های دست یک لایه از آن بر روی فیلتر باقی می‌ماند، اما شما می‌توانید برای شستشو از مقدار کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید، زیرا به راحتی می توان آلودگی فیلتر را از بین ببرد.

در مرحله سوم شما باید فیلتر را خشک کنید. قبل از نصب مجدد فیلتر بر روی دستگاه اکسیژن ساز خود باید مطمئن شوید که فیلتر شما کاملا خشک شده باشد.

علاوه بر این شما می توانید در طول خشک شدن فیلتر دستگاه اکسیژن ساز این قطعه را از نظر ساییدگی یا پارگی بررسی کنید، اگر یک پارگی کوچک یا حتی یک ساییدگی مشاهده کردید، باید فیلتر را کلاً تعویض کنید. معمولاً فیلترهای دستگاه اکسیژن ساز بین شش ماه تا یکسال قابل استفاده هستند، در نتیجه شما همیشه باید حداقل یک فیلتر اضافه برای تعویض فیلتر دستگاه اکسیژن ساز داشته باشید تا در موقع لزوم این فیلتر را تعویض کنید.

دستگاه اکسیژن ساز با مناسب ترین قیمت ها
تعمیر دستگاه اکسیژن ساز با قیمت مناسب

علت بوق زدن دستگاه اکسیژن ساز چیست ؟

دستگاه اکسیژن ساز ممکن است که دچار مشکلاتی شود، در این صورت افرادی که این دستگاه را دارند باید هر چه سریع تر نسبت به درست کردن این دستگاه اقدامات اولیه را انجام دهند .

اگر دستگاه اکسیژن ساز هر ۲۰ ثانیه یکبار صدای کوتاهی را ایجاد کرد، نشان دهنده مسدود بودن مسیر اکسیژن می باشد که شما اگر بخواهید این صدا را قطع کنید، باید شلنگ اکسیژن را بررسی کرده و در صورت وجود گره و یا مانع مسیر اکسیژن رسانی را باز کنید. اگر مسیر مسدود نبود برای تعمیر اکسیژن ساز می توانید با واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

علت دیگری که می توانیم برای بوق متوالی دستگاه بیان کنیم، مربوط به به کثیفی فیلتر هوا می باشد که موجب بوق زدن دستگاه به همراه اخطار صفحه نمایش می باشد که این بوق هر ۶ ثانیه یک بار تکرار شده و با تمیز کردن فیلتر قطع می شود. اگر پس از تمیز کردن فیلتر مشکل دستگاه شما برطرف نشد، باید تعمیر آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

دریافت مشاوره رایگان ، تعمیر دستگاه اکسیژن ساز و تعویض زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

عیب یابی و تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

عیب یابی از دستگاه اکسیژن ساز بسیار ساده و آسان می باشد و اگر شما با قطعات این دستگاه آشنایی داشته باشید، می توانید به سرعت عیب دستگاه را پیدا کنید. اگر دستگاه به صورت کلی کار نکرد، ممکن است چراغ شاخص روشن بودن دستگاه خاموش باشد و اکسیژن ساز کار نکند، شما برای این کار ابتدا از اتصال برق اطمینان حاصل کنید.

عیب دیگر این دستگاه مربوط به روشن نشدن شاخص اخطار می باشد که اگر این چراغ روشن شده و شما با اخطار دستگاه مواجه هستید ، در این صورت عیب از دکمه محافظ می باشد که اگر دکمه محافظ خاموش باشد، این اخطار روی دستگاه ایجاد می‌شود و شما به راحتی می توانید عیب دستگاه را پیدا کنید.

اگر روی صفحه نمایش دستگاه اکسیژن ساز خطای E03ظاهر شد و پس از ۳ ثانیه بوق به سرعت تکرار شد، عیب دستگاه از مانومتر می‌باشد و به احتمال زیاد جریان خروجی از حد مجاز بیشتر است و خط قرمز نیز رد شده است که در این صورت باعث می شود که بوق بزند.

نکات مهم برای نگهداری دستگاه اکسیژن ساز

بیمارانی که در منازل خود دستگاه اکسیژن ساز دارند و همچنین دستگاه های اکسیژن سازی که در مراکز درمانی و بیمارستان ها وجود دارد، نیاز به نگهداری دارند که ما در این قسمت می خواهیم نکات مهم برای نگهداری دستگاه اکسیژن ساز را به صورت مختصر برای شما شرح دهیم:

اولین نکته ای که بسیار مهم است و افراد باید به آن توجه ویژه‌ای کنند، این است که این دستگاه به ولتاژ برق ثابت نیاز دارد، به همین دلیل نیز به هنگام استفاده از آن باید یک دستگاه محافظ برق برای این دستگاه تهیه شود.

نکته مهم دیگر در رابطه با روشن کردن این دستگاه می باشد، افرادی که این دستگاه را در منزل دارند زمانی که می خواهند این محصول را روشن کنند باید از وجود جریان هوا در محیط اطراف اطمینان حاصل کنند، در صورتی که در اطراف فیلترهای دستگاه جریان هوا وجود نداشته باشد عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می شود.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز خانگی در تهران با مناسب ترین قیمت
دستگاه اکسیژن ساز1

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز خانگی در تهران با مناسب ترین قیمت در منزل. در سریعترین زمان ممکن تعمیر کار دستگاه اکسیژن ساز شرکت ابزار اکسیژن امیر در خدمت شماست.

نوع خدمات: تعمیر دستگاه اکسیژن ساز، تعویض زئولیت اکسیژن ساز

سوالات متداول

بله، همکاران ما به محض هماهنگی ها لازم در محل، حاضر می شوند در صورتی که مشکل دستگاه اکسیژن ساز برطرف شد، نیازی به انتقال آن به تعمیرگاه نیست.

بله تمامی تعمیرکاران اکسیژن ساز در شرکت ما، دارای تجربه چند ساله در تعمیر اکسیژن ساز می باشند و با ضمانت نامه دستگاه شما را تعمیر می نمایند.

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید